Potrzebna krew grupy..
 
Tu oddasz krew
 
Ankieta
Aktualnie jest dostępna następująca ankieta
Ankieta skierowana do Krwiodawców
Przetargi
Strona:  1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55
WYJAŚNIENIA DO SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA W POSTĘPOWANIU NR EOG/PN-2/10 - „Dostawa sprzętu komputerowego i oprogramowania na potrzeby realizacji projektu PL0067 pt. „Kompleksowa informatyzacja systemu krwiodawstwa i krwiolecznict

Zgodnie z art. 38 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004r.     (Dz. U. z 2007 r., Nr 223, poz. 1655 z późn. zm.), Regionalne Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Białymstoku przekazuje treść zapytania do SIWZ dot. w/w wraz z odpowiedzią Zamawiającego.

Pytanie nr 1 - Dotyczy Części X Dostawa i instalacja urządzeń sieciowych (tj. router, firewall, switch):
Zwracamy się z wnioskiem o informację czy Zamawiający uzna za równoważnym dla protokołu RIP, zaimplementowany w routerach firmy D-LINK protokół OSPF (znacznie bardziej zaawansowany jak i elastyczny w konfiguracji)? W przypadku odpowiedzi negatywnej na powyższe wnioskujemy o enumeratywne wyspecyfikowanie warunków równoważności dla protokółu RIP za pomocą powszechnie obowiązującej terminologii sieciowej, co umożliwi złożenie zainteresowanym Wykonawcom oferty zawierającej rozwiązania równoważne w zakresie urządzeń sieciowych.

Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na zastąpienie protokołu RIP protokołem OSPF.
Urządzenia sieciowe przeznaczone dla Regionalnych Centrów Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa mają służyć do rozbudowy posiadanej już struktury sieciowej opartej na protokole RIP, a nie do tworzenia nowej sieci. Zmiana protokołu routingu na inny niż RIP pociąga za sobą dodatkowe koszty związane z rekonfiguracją systemu, które uznajemy za nieuzasadnione. Biorąc pod uwagę, że protokół RIP nie jest zastrzeżony przez żadną firmę oraz jego popularność - każdy producent może go wspierać.

Pytanie nr 2 - Dotyczy Części X Dostawa i instalacja urządzeń sieciowych (tj. router, firewall, switch):
Zwracamy się z wnioskiem o informację czy Zamawiający uzna za równoważnym dla protokołu CDP, zaimplementowany w przełącznikach firmy D-LINK protokół SIM (Single IP Management)? W przypadku odpowiedzi negatywnej na powyższe wnioskujemy o enumeratywne wyspecyfikowanie warunków równoważności dla protokołu CDP za pomocą powszechnie obowiązującej terminologii sieciowej, co umożliwi złożenie zainteresowanym Wykonawcom oferty zawierającej rozwiązania równoważne w zakresie urządzeń sieciowych

Odpowiedź:
Zamawiający uzna protokół SIM za równoważny dla protokołu CDP.

Pytanie nr 3 - Dotyczy Części X Dostawa i instalacja urządzeń sieciowych (tj. router, firewall, switch):
Zwracamy się z wnioskiem o informację czy Zamawiający uzna za równoważnym dla oprogramowania CISCO NETWORK ASSISTANT, dedykowane dla urządzeń sieciowych firmy D-LINK oprogramowanie D-View 6.0 Standard (DV-600S), wspierające również obsługę urządzeń sieciowych innych producentów? W przypadku odpowiedzi negatywnej na powyższe wnioskujemy o enumeratywne wyspecyfikowanie warunków równoważności dla oprogramowania CISCO NETWORK ASSISTANT za pomocą powszechnie obowiązującej terminologii sieciowej, co umożliwi złożenie zainteresowanym Wykonawcom oferty zawierającej rozwiązania równoważne w zakresie urządzeń sieciowych.

Odpowiedź:
Zamawiający uzna oprogramowanie D-View 6.0 Standard (DV-600S) za równoważne dla oprogramowania  CISCO NETWORK ASSISTANT.

Pytanie nr 4 - Wykonawca zwraca się z pytaniem, czy w razie wyboru oferty Wykonawcy prowadzącego działalność gospodarczą w formie spółki akcyjnej, część komparycyjna umów poświęcona Wykonawcy, będzie obejmować wszelkie dane wymagane przez art. 374 § 1 ksh.?

Odpowiedź:
Zamawiający w umowie zawrze wszystkie niezbędne dane Wykonawcy.

Pytanie nr 5 - Wykonawca zwraca się o wyjaśnienie jakie przyczyny decydują o rozróżnieniu wartości umowy w § 2 ust. 1 i ust. 2 i przyjęcie terminu wartość i łączna wartość?

Odpowiedź
Zamawiający poprawił zapis w § 2 w ust. 2 wzoru umowy (załącznik C) poprzez wykreślenie wyrazu „Łączna”.

Pytanie nr 6 - Wykonawca zwraca się o dodanie zapisu o treści: „Po dokonaniu protokolarnego odbioru przedmiotu dostawy, odpowiedzialność z tytułu uszkodzenia, zniszczenia lub utraty przedmiotu zamówienia przechodzi na Zamawiającego”

Odpowiedź
Zamawiający dodaje  zapis "Po dokonaniu protokolarnego odbioru przedmiotu dostawy, odpowiedzialność z tytułu uszkodzenia, zniszczenia lub utraty przedmiotu zamówienia przechodzi na Zamawiającego”  w § 3  ust. 17 wzoru umowy.

Pytanie nr 7 - Wobec treści postanowień § 3 ust. 13 Wykonawca zwraca uwagę, że odbiór sprzętu następuje z udziałem przedstawiciela Wykonawcy. Zatem Zamawiający winien na tym etapie zgłaszać zastrzeżenia co do braku ilościowego sprzętu, w celu wyeliminowania nieporozumień. W tym zakresie zapis ust. 14 powinien być zmodyfikowany poprzez wykreślenie zdania 2.

Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na wykreślenie zdania 2.

Pytanie nr 8 - Odnośnie postanowień zawartych w § 9 ust. 1.1 – 1.4 umowy czy Zamawiający dopuszcza zmniejszenie wysokości kar umownych o ½? Kary umowne określone w wysokości wskazanej w § 9 ust. 1.1 – 1.4 Umowy będą zdaniem Wykonawcy uznane w każdym wypadku za kary rażąco wygórowane, co umożliwi ich podważenie na drodze sądowej. Zgodnie bowiem z treścią art. 484 § 2 k.c. „Jeżeli zobowiązanie zostało w znacznej części wykonane, dłużnik może żądać zmniejszenia kary umownej; to samo dotyczy wypadku, gdy kara umowna jest rażąco wygórowana”. Taka możliwość podważania wysokości kary umownej nie tylko narazi strony umowy na koszty postępowania sądowego, ale wiąże się z niepewnością co do praw i obowiązków stron. Jednocześnie tak, wysoki, poziom kary umownej za odstąpienie od umowy zmusi Wykonawców do uwzględnienia tego elementu ryzyka przy wycenie usług dla Zamawiającego, co znajdzie wyraz w podwyższeniu ceny. Z tych względów zwracamy się o rozważenie, czy kary umowne w wysokości zaproponowanej w ww. pytaniu nie będą chronić Zamawiającego w dostatecznym stopniu.

Odpowiedź
Zamawiający nie wyraża zgody na zmniejszenie wysokości kar umownych.

Pytanie nr 9 - Wykonawca zwraca się o doprecyzowanie którą wartość umowy z § 2 ma Zamawiający na myśli? Czy kwota od której liczona będzie kara umowna dotyczy ust. 1 czy ust.2?

Odpowiedź
Kwota od której liczona będzie kara umowna dotyczy ust. 1 § 2  wzoru umowy.

Pytanie nr 10 - Czy Zamawiający dopuszcza uzupełnienie postanowień § 9 wzoru umowy o zapis, zgodnie z którym „Całkowita suma kar umowy naliczonych na podstawie § 9 umowy nie przekroczy 10% wartości łącznego wynagrodzenia brutto określonego w umowie § 2 ust. 1 umowy.

Na wypadek, gdyby Zamawiający nie uwzględnił ograniczenia całkowitej wysokości kar umownych do 10% kwoty wartości umowy, zwracamy się o rozważenie innej wartości procentowej. Dopiero bowiem wskazanie maksymalnej wysokości kar pozwala Wykonawcom na oszacowanie ryzyka kontraktowego związanego z karami i uwzględnienie go w wycenie (przy czym zachodzi prawidłowość, że im większe ryzyko kar i wyższy limit, tym konieczność nałożenia wyższego narzutu na cenę pod to ryzyko).

Odpowiedź
Zamawiający nie dopuszcza uzupełnienia postanowień § 9 wzoru umowy o zapis ograniczający maksymalną wartość kar umownych.

Pytanie nr 11 - W treści § 9 ust. 2 Umowy Zamawiający przewidział dla siebie prawo potrącenia kar umownych z należnego Wykonawcy wynagrodzenia (faktury). W związku z powyższym, z uwagi na nierówne ukształtowanie praw stron umowy, prosimy o wyjaśnienie czy Zamawiający dopuszcza możliwość zmodyfikowania zapisów Umowy poprzez modyfikację zapisu i w miejsce treści: „na co Wykonawca wyraża zgodę” dodanie w jej treści zapisu o konieczności uzyskania akceptacji Wykonawcy na potrącenie kar umownych z należnego Wykonawcy wynagrodzenia (faktury)- przykładowo poprzez dodanie do treści § 9 ust. 2 Umowy słów: „po uzyskaniu pisemnej zgody Wykonawcy”?

Odpowiedź
Zamawiający nie dopuszcza możliwości zmodyfikowania zapisu w § 9 ust. 2 wzoru umowy.

Pytanie nr 12 - Czy Zamawiający dopuszcza zastąpienie w § 11 umowy sformułowania „odstąpienia od Umowy” terminem „rozwiązania Umowy”? Niezależnie od powyższego, zwracamy się do Zamawiającego o potwierdzenie, że Wykonawca otrzyma wynagrodzenie za już wykonane usługi do daty odstąpienia/rozwiązania. Ponieważ bowiem rozważana umowa ma charakter ciągły, a co za tym idzie w praktyce w ogóle niemożliwe jest zwrócenie części świadczeń (wykonanych usług) w razie odstąpienia od umowy, nie jest możliwe także żądanie Zamawiającego zwrotu zapłaconych już Wykonawcy należności za prawidłowo świadczone usługi do chwili odstąpienia. Taka interpretacja wynika z art. 395 § 2 zd. 3 k.c. „Za świadczone usługi oraz korzystanie z rzeczy należy się drugiej stronie odpowiednie wynagrodzenie”, co znajduje także potwierdzenie w orzecznictwie – np. w Wyroku Sądu Apelacyjnego w Warszawie z dnia 30 marca 2006 r. Sygn. Akt III Apa 31/2006:”Z mocy art. 395 § 2 kc w razie wykonania prawa odstąpienia umowa uważana jest za nie zawartą, co nie oznacza braku podstaw do dokonania między stronami rozliczeń w zakresie tego, co dotąd już świadczyły”.

Odpowiedź:
Zamawiający nie dopuszcza możliwości zmodyfikowania umowy w § 11. Umowa nie ma charakteru ciągłego i nie dotyczy usług lecz dostaw sprzętu kompeterowego
.

Zamawiający informuje, że wszelkie zmiany dotyczące SIWZ powstałe w wyniku udzielonych odpowiedzi na pytania wykonawców, zostają wprowadzone do specyfikacji (jako ujednolicony tekst) i zostaną umieszczone na stronie internetowej.

Białystok, 19.02.2010r.



SPROSTOWANIE do EOG/PN-2/10 - Dostawa sprzętu komputerowego i oprogramowania na potrzeby realizacji projektu PL0067 pt. „Kompleksowa informatyzacja systemu krwiodawstwa i krwiolecznictwa w Polsce

„OGŁOSZENIE DODATKOWYCH INFORMACJI, INFORMACJE O NIEKOMPLETNEJ

PROCEDURZE LUB SPROSTOWANIE” zawarte jest w pliku załącznika

(format PDF)

Białystok, 19.02.2010r.


Plik do pobrania:

WYJAŚNIENIA DO SIWZ W POSTĘPOWANIU NR AD/PN - 2/10 - DOSTAWA W PEŁNI AUTOMATYCZNEGO SYSTEMU DO IZOLACJI I DETEKCJI WIRUSÓW RNA HIV, RNA HCV ORAZ DNA HIV METODA BIOLOGII MOLEKULARNEJ SŁUŻĄCEGO DO PRZEBADANIA I DOPUSZCZENIA DO LECZNICTWA 170 000 DONA
Treść wyjaśnień do SIWZ zamieszczona jest w pliku załącznika (format PDF).
Białystok, 19.02.2010

Plik do pobrania:

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA EOG/PN-1/2/09 - Dostawa sprzętu komputerowego i oprogramowania na potrzeby realizacji projektu PL0067 pt. „Kompleksowa informatyzacja systemu krwiodawstwa i krwiolecznictwa w Polsce"

Treść „Ogłoszenia o udzieleniu zamówienia” zawarta jest w pliku załącznika (format PDF).

Białystok, 17.02.2010r.


Plik do pobrania:

ZAWIADOMIENIE O WYBORZE OFERTY W ZADANIACH NR 1, 2, 3, 4 I UNIEWAŻNIENIU ZADANIA NR 5 W POSTĘPOWANIU NR AD/PN - 38/09 - DOSTAWA CZEKOLAD

Treść zawiadomienia o wyborze oferty w zdaniach nr 1, 2, 3, 4 i unieważnieniu zadania nr 5 zawarta jest w pliku załącznika (format PDF).

Białystok, 17.02.2010 r.


Plik do pobrania:

WYJAŚNIENIA DO SIWZ W POSTĘPOWANIU NR AD/PN - 9/10 - DOSTAWA ZESTAWÓW JEDNORAZOWEGO UŻYTKU PLASMACELL, POJEMNIKÓW PUSTYCH DO ZESTAWÓW PLASMACELL, PŁYNU ANTYKOAGULACYJNEGO ACD-A, IGIEŁ DO ZESTAWÓW DO AFEREZ

Treść wyjaśnień do SIWZ zawarta jest w pliku załącznika (format PDF).

Białystok, 17.02.2010 r.


Plik do pobrania:

ZAWIADOMIENIE O UNIEWAŻNIENIU POSTĘPOWANIA NR AD/PN - 36/09/ - DOSTAWA ROZTWORU WZBOGACAJĄCEGO DO PRZECHOWYWANIA KKP
Zawiadomienie o unieważnieniu postępowania zawarte jest w pliku załącznika (format PDF). Białystok, 15.02.2010 r.
Plik do pobrania:

ZAWIADOMIENIE O UNIEWAŻNIENIU POSTĘPOWNIA NR AD/PN - 7/10 - DOSTAWA CZYNNIKA KRZEPNIĘCIA IX

Zawiadomienie o unieważnieniu postępowania zawarte jest w pliku załącznika (format PDF).

Białystok, 15.02.2010 r.


Plik do pobrania:

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU NR AD/PN - 9/10 - DOSTAWA ZESTAWÓW JEDNORAZOWEGO UZYTKU PLASMACELL, POJEMNIKÓW PUSTYCH DO ZESTAWÓW PLASMACELL, PŁYNU ANTYKOAGULACYJNEGO ACD-A, IGIEŁ DO ZESTAWÓW DO AFEREZ

Treść ogłoszenia o zamówieniu oraz treść Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (PDF) zawarte są w skompresowanym pliku załącznika (format ZIP).

Białystok, 12.02.2010 r.


Plik do pobrania:

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU NR AD/PN - 7/10 - DOSTAWA CZYNNIKA KRZEPNIĘCIA IX

Treść ogłoszenia o zamówieniu oraz treść Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (PDF) zawarte są w skompresowanym pliku załącznika (format ZIP).

Białystok, 04.02.2010 r.


Plik do pobrania:
Strona:  1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55